Het vertrek nadert ... - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Ivo en Fenneke - WaarBenJij.nu Het vertrek nadert ... - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Ivo en Fenneke - WaarBenJij.nu

Het vertrek nadert ...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ivo en Fenneke

24 Juni 2006 | Nederland, Den Helder

Zijn jullie nou nog niet weg!!!!
Nee, helaas. Zoals het de meeste vertrekkers gaat, wordt het vertrek wat uitgesteld.
Maar we zijn toch bijna zover!
Het lijkt er toch echt op dat we maandag 26 juni vertrekken.
In tegenstelling tot eerdere berichten vertrekken we vanuit Den Helder.

Ons afscheidsfeestje in mei was erg leuk. We hadden beloofd dat de boot tegenover de feestlocatie in Amsterdam zou liggen. Maar vanwege de harde zuidwesten wind koste het ons moeite om op tijd voor ons feestje met de boot in Amsterdam te zijn.
Het is wel gek dat je de meeste mensen daarna een tijd niet zult zien, maar dat realiseer je je tijdens het feest nog niet.
Na het feest zijn we weer naar Den Helder gezeild, omdat Ivo nog teveel klussen had, waarbij hij in zijn garage dingen moest maken.

We hebben inmiddels alle persoonlijke spullen uit onze huizen opgeborgen, toch weer meer werk dan verwacht. Voordat het echt is opgeruimd wordt het eerst een gigantische puinhoop met overal dozen en spullen die naar verschillende plekken moeten, maar uiteindelijk is het huis dan toch leeg en schoon.

We wonen nu al weer meer dan een week op de boot. Omdat er nog geklust moest worden, en de compressor nog getest moest worden, was het nog niet mogelijk alle spullen meteen op de goede plek op te bergen. Er lag nog teveel gereedschap, het bed achter lag nog vol met troep etc. Hierdoor zijn we vooral bezig geweest met het verplaatsen van spullen van de ene naar de andere plek op de boot. Dat gaat dan zo: Je staat op en zet de bakje en andere spulletjes die op en onder tafel staan op het bed of naast het bed, zodat je er in de loop van de dag geen last meer van hebt. Er blijven spullen van hot naar her verhuizen, omdat ze altijd wel ergens in de weg staan. Wanneer je ergens bij een kastje moet staan er tassen of doosjes voor die je dan eerst even opzij moet zetten. En we zijn natuurlijk regelmatig spullen kwijt. Om gek van te worden!!!

Ik had voor de aanpassingen aan de duikcompressor een week later te vertrekken over, zodat we onze duikflessen aan boord kunnen vullen. Al met al heeft de compressor minstens tot 2 weken vertraging gezorgd. Het apparaat zelf koste het nodige onderhoud en aanpassing en er moesten ook nog aanpassingen aan de motor van de boot en de bekisting ervan gedaan worden. Toen we proef gingen draaien ging het vullen van de fles wel erg traag. De compressor is toen naar een zaak in Purmerend gegaan waar ze onderhoud hebben gedaan. Ivo had het geval bijna in het water geworpen, maar gelukkig ging het proefdraaien gisteren, na een kleine aanpassing, prima. Als we geweten hadden wat voor toestand we met deze 2e hands compressor zouden hebben, hadden we hem niet gekocht. Nu het apparaat het doet is het toch wel erg leuk.

Vandaag moeten we de garage opruimen en morgen de laatste spullen, zoals de bijboot, in de boot laden, en de boot nog verder in- en opruimen.
In de afgelopen tijd hebben we veel gedaan, en de laatste weken zijn we van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat bezig geweest. Het was echt stressen de laatste tijd. Ivo kan niet plannen, want zijn klussen duren altijd langer, en dan zit ik ook nog aan z’n kop te zeuren dat ik toch echt snel weg wil. Gelukkig hebben we nog steeds erg veel zin om met z’n tweeën op reis te gaan, maar we zijn echt aan vakantie toe!!!
De compressor doet het, de zonnetent is klaar, de meeste spullen zijn gekocht, de fles Tia Maria is leeg, kortom we kunnen vertrekken!!

• 24 Juni 2006 - 13:14

Mireille Et Lucien:

Wij zitten midden in een verhuizing, dus we weten waar jullie het over hebben. Wij wensen jullie een heel goede wind voor het vertrek en rust vooral goed uit.

• 24 Juni 2006 - 13:44

Didi:

Hé lieve mensen,
    Jammer dat wij jullie feestje gemist hebben, ik had graag nog even afscheid genomen. Het vertrek nadert nu wel erg snel... spannend hoor.
    Ik mis jullie in Durgerdam, het is kaal en niemand meer die de thee en pizza’s verzorgd op het water, das wel wennen.
    Ik hoop dat jullie een geweldige tijd tegemoet gaan en dat de reis probleemloos verloopt.
    Toitoitoi

• 24 Juni 2006 - 22:41

Gerda:

Wat spannend allemaal. Niet dat gedoe met die flessen maar dat het nu echt gaat gebeuren. Wat moet het een heerlijk gevoel zijn om na alle drukte en stress simpelweg de haven uit te varen richting warmere oorden en alleen een boot om je om te bekommeren. Heb het goed met elkaar en ik hoop dat de flessen het blijven doen!

• 25 Juni 2006 - 19:06

Stefan:

Je stukje over het verplaatsen van de spullen van hot en dan weer naar her lijkt verdacht veel op de zeilvakanties in ons bootje.
    Hee heel veel plezier op jullie reis.

Liefs Stefan, Esther, Elisa en Ida

• 25 Juni 2006 - 19:27

Jikkie:

We kunnen jullie niet uitzwaaien, maar een heel goed vertrek gewenst! Eindelijk dan toch gelukt allemaal. Veel succes de eerste tijd, jullie moeten vast effe in een ritme komen. Tot mails, liefs Jikkie

• 26 Juni 2006 - 09:16

Simon Blotevogel:

Hoi Fenneke en Ivo,
    Ik ben gerust te horen, dat Ivo de tijd heeft genomen om de zaken goed aan te pakken. Heel goed.
    Een heel goede reis en ik wens jullie geduld en wijsheid tijdens de reis.
    Groeten, Simon

• 26 Juni 2006 - 10:02

Roediegoo:

het blijkt maar weer; de laatste loodjes zijn het zwaarst. maar het ziet er nu echt uit dat jullie het zeegat uitwaaien.wellicht kan ik het nog meemaken! toi,toi

• 26 Juni 2006 - 13:03

Hans En Lia:

We hopen dat het nu echt gaat gebeuren, groeten en een behouden vaart.

• 27 Juni 2006 - 10:09

Lidy En Fam.:

Ivo en Fenneke,

jullie zijn nu 2 uur en 20 minuten onderweg. HET GROTE AVONTUUR IS BEGONNEN! Ik hoop dat jullie er heel erg van gaan genieten. Tot op de kanarische eilanden in oktober.

Lidy

• 27 Juni 2006 - 15:37

Hein En Peter:

Eindelijk weg, hopelijk is de wind goed, ontzettend spannend. Hier gaat alles gewoon door! We mailen Liefs

• 27 Juni 2006 - 20:05

Petra:

De trossen los! Volle kracht voorruit, behalve waar de zee ophoudt.(misschien ontdek je wel nieuw land...).
    liefs, Petra

• 28 Juni 2006 - 09:07

Archibald:

Pfff, eindelijk weg. Wat een klus hé. Gooi alle stress maar over boord en laat alle andere dingen aan boord. (uit eigen ervaring Leo heeft onze elec. stuurautomaat over boord gegooid.) Heeel veel goede wind en weinig golven. groetjes Leo & Yolande

• 30 Juni 2006 - 16:51

Lem:

Verdullume, heb ik toch nog jullie afscheid gemist... digibeet als ik ben heb ik me dus weer per ongeluk voor jullie nieuwsbrief afgemeld...
    Dus vanaf hier en een paar dagen later: goede goede reis en behouden vaart. Verhaal veel voor ons achterblijvers zodat we ook een beetje met jullie op reis zijn...

usjekusje Lem