De Kanaaleilanden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ivo en Fenneke - WaarBenJij.nu De Kanaaleilanden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ivo en Fenneke - WaarBenJij.nu

De Kanaaleilanden

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ivo en Fenneke

08 Juli 2006 | Nederland, Amsterdam

Even een kort berichtje uit de bibliotheek in St Peter Port, Guernsey. Ik mag nog maar 5 minuten geloof ik, dus het moet kort worden.

We zijn vanuit Cherbourg na een dagje doorgevaren naar Alderney, ook een Kanaaleiland. Dit is Ivo's favoriete eiland, hij is er al een paar keer geweest. Voor mij was het de eerste keer. Het eiland is zo groot als Schiermonnikoog met mooie ankerbaaien.
Ivo moest motoronderhoud doen en zag toen dat er ergens olie had gelekt. Het was een hele speurtocht naar waar de olie vandaag kwam. Hij heeft mij maar naar de kant geroeid om rustig zijn gang te kunnen gaan. Ik heb het enige echt dorp, St Anne doorgewandeld en heb verder wat rondgekeken. Ook de volgende dag nadat de benodigde onderdelen gekocht waren moest Ivo zijn klus afmaken en kon ik 's ochtends weer wandelen langs allerlei oude forten. Ivo heeft 's middags de fietsen met ons kleine bijbootje aan land gebracht. Het was grappig om te zien hoe 1 fiets de hele bijboot inclusief Ivo in beslag neemt. Die middag hebben we al een klein stukje gefietst, maar gisteren zijn we het hele eiland rond gefietst. Het is echt mooi. Ik snap nu wel waarom het Ivo's favoriete eiland is. We lagen de laatste dagen ook in een erg mooie ankerbaai, naast een fort met uitzicht op de vuurtoren. Het weer was er wel wat koeler dan in Nederland hebben we begrepen, er was bewolking.

Vandaag zijn we naar Guernsey gevaren, waar ik net boodschappen heb gedaan. Het is wel grappig dat deze eilanden zo typisch Engels zijn, terwijl het zo dicht bij Frankrijk ligt.
We liggen weer heerlijk voor anker, er is vandaag weer volop zon. Wat we morgen gaan doen is ook voor ons nog een verassing, het ligt aan weer en wind.

  • 08 Juli 2006 - 20:41

    Cobie Hartendorp:

    Zon,zee'weer en wind en niet weten waar je je de volgende dag bevindt klinkt echt als vakantie!Heerlijk ; de 19e vertrekken wij voor 3 weken Frankrijk dus jullie mail klinkt me als muziek in de oren. Het weer is hier prima niet meer zo heet als vorige week maar veel zon en we nemen tijdens onze avondwandeling ook steeds een duik in zee die steeds warmer wordt en sinds de wind weer gedraaid is gelukkig weer vrij van kwallen is. Hopen nog veel mee te kunnen genieten via jullie mail. Groeten van de Achterweg waar de rugzak van Joost godzijdank in de vlaggenmast hangt!
    Johan,Cobie,Joost en Fons

  • 09 Juli 2006 - 12:06

    Regien:

    Ik word helemáál niet jaloers van al die verhalen, hoor. Geniet ervan!

  • 12 Juli 2006 - 11:54

    Carla R.:

    hallo ief en fen leuk om te lezen hoor en jullie sms heb ik goed ontvangen. Ik heb een bulldog terug gestuurd vi MMS maar dat wil alsmaar niet lukken. Kennelijk zijn jullie te ver uit de kust. Gewoon een animatie met een hond hoor. Dacht ik die kan jullie dan gezelschap houden al is het maar op de telefoon. Leuk dat ik jullie reis kan volgen. Kan natuurlijk iedereen lezen wat ik schrijf. Zal ik maar enigszins terughoudend zijn in mijn ontboezemingen misschien. Ik heb het hele reis dagboek doorgenomen. Wat gingen jullie laat weg zeg. Wij hebben hier enorme warmte golven achter de rug. Vandaag is het pas een beetje normaal te pruimen. Grappig dat jullie de Kanaaleilanden over zijn gefietst. Frankrijk is goed vertoeven tenminste aan land want daar zijn de croissants en de stokbroden en de Boursin. Jullie voorkeur voor de zee is dus niet voor elke landrot zomaar te volgen. Superleuk de foto's. Wil je nog steeds niet wat extra ruimte? Zou je de bulldog er ook op kunnen zetten. Tja. Missen jullie niet een huisdier? Je kan ook een zeemuis nemen. Die neemt niet zoveel ruimte in beslag namelijk. Hartelijke groeten, geniet van het zonnetje, ik kom jullie wel een keertje opzoeken als je in de zon ergens gaat liggen waar de echte franse zonnecultuur te genieten is misschien? Bye bye veel liefs, mijn emailadres heb ik nu ook doorgegeven, groet van hier, carla

  • 12 Juli 2006 - 11:58

    Carla R.:

    PS Hartelijke groeten en veel Franse Bisous voor Mireille en Lucien als jullie dit lezen! Waar gaan jullie naar toe verhuizen? Succes met alle stress en wil jullie graag weer een keertje ook zien als dat tot de mogelijkheden behoort. Dag Carla

  • 15 Juli 2006 - 14:32

    Hans Groot:

    Hey Schatten!!

    Leuk jullie avonturen te lezen. Vooral met foto's. Jullie zien echt al veel in zo'n korte tijd!
    Ben vanmiddag net thuisgekomen van een 2 weekjes motorvakantie. We (Michel en ik) zijn naar Cortina in de Dolomieten gereden. Echt heel mooi daar. Fantastische bergen!! We zijn zelfs een top van 3225 m op gewandeld/geklommen, natuurlijk volledig onvoorbereid en op gimpies (tja je bent Nederlander of niet natuurlijk!). Was wel een beetje eng... heb namenlijk last van enige hoogtevrees!! Was echt bang dat ik van de top naar beneden zou rollen. Gelukkig niet gebeurt! Jullie zouden er ook heen moeten gaan!!...... euuhhh.. oh nee..... geen WATER!!! stom.... ;0)

    Veel plezier!!
    Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo en Fenneke

Met onze zeilboot Rebel zijn we van juni 2006 vertrokken. Eerst naar het zuiden in Europa en Noord Afrika. Daarna overgestoken naar de Carieb en naast de Carieb hebben we aan de Oostkust van de VS en Canada allerlei mooie plekken bezocht. In 2011 zijn we vanaf St Maarten via de Azoren, Ierland en Engeland weer terug gezeild naar Nederalnd. Vanaf november 2019 zijn we 3,5 maand door Nieuw Zeeland getrokken met een tot camper verbouwde Toyota Hiace bus. We hadden de bus gekocht en zijn er mee door het Noorder- en Zuidereiland van Nieuw Zeeland getrokken. We hebben een prachtige reis gehad. Toen we terug wilden reizen naar Nederland was Covid-19 uitgebroken en konden we nog net op tijd thuis komen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1258
Totaal aantal bezoekers 431276

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 20 Maart 2020

Reis door Nieuw Zeeland

27 Juni 2006 - 30 September 2011

Zeilreis 2006/2011

Landen bezocht: