Prettige Kerstdagen en een gelukkig 2007 - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Ivo en Fenneke - WaarBenJij.nu Prettige Kerstdagen en een gelukkig 2007 - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Ivo en Fenneke - WaarBenJij.nu

Prettige Kerstdagen en een gelukkig 2007

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ivo en Fenneke

19 December 2006 | Kaap Verdië, Praia

Prettige kerstdagen en een heel goed 2007.

Het is leuk om te merken dat via deze weblog zoveel mensen met ons meeleven een beetje meevaren. Daarom willen we dan ook iedereen hele prettige kerstdagen een heel veel geluk en plezier in het nieuwe jaar wensen.

Kerst en Oud en Nieuw komen er aan en wij zijn bijna zover dat we gaan oversteken.
We zouden eigenlijk al onderweg zijn, maar we hebben op Sao Nicolau nog even gewacht tot de Polaris II, de Essence en de Sojoumer (ook een Nieuw Zeelandse boot) er waren. We hebben toen ook onze kerstboom tevoorschijn gehaald en deze staat nu met z’n gekleurde lichtjes midden in de boot (zie foto).
Al zeilend naar het eiland Santa Luzia zagen we grote zwarte vissen niet ver van ons af aan de oppervlakte. Het bleken Indische grienden te zijn, een walvisachtige van plus minus 7 meter. Het waren er ongeveer 15 een fantastisch gezicht. Ze zwommen richting de boot, maar toen we dichterbij kwamen doken ze onder,
We hebben 3 nachten bij het onbewoonde eiland Santa Luzia gelegen. De laatste nacht waren we de enige boot die er voor anker lag, dat was wel apart. Het eiland zelf bestaat uit droge vulkanische as bergen en het was leuk te zien dat er toch nog wat planten groeien. Midden in de baai ligt een rots, en hier hebben we 3 hele mooie duikjes gemaakt. We hebben heel veel scholen vis gezien van allerlei groten, een schilpad, een hele mooie naaktslak, murenen, roggen, etc.
We liggen nu in Mindelo op het eiland Sao Vincente en maken ons op om morgen of overmorgen te vertrekken. De Polaris II, de Essence en de Sojoumer zijn zich ook aan het voorbereiden voor vertrek richting Antiqua, en waarschijnlijk zullen we dezelfde dag vertrekken.
Na een korte onderbreking waait er weer een strakke passaatwind, dus het is nu echt tijd om naar de overkant te waaien. We waren oorspronkelijk van plan naar Barbedos te gaan, maar hebben onze plannen gewijzigd en Tobago is nu onze bestemming in de Caraïb.
Wij doen 2,5 à 3 weken over de oversteek, dus met kerst en oud en nieuw zitten wij op zee. Denk tijdens het kerstdiner eens aan ons en hoe wij met alleen water om ons heen kerst vieren, want wij denken zeker aan jullie. Nu de kerstboom staat en de champagne aan boord is zijn we er klaar voor!

• 19 December 2006 - 11:15

Reindert & Mieke:

Een hele goede overtocht en een goed begin van 2007!!
    (en inderdaad een mooie naaktslak)

• 19 December 2006 - 15:59

Didi:

Voor jullie natuurlijk ook een fijne kerst bij jullie schitterende kerstboom! Buiten heel veel geluk en liefde voor 2007 ook een goede overvaart en een heerlijk warm begin van het nieuwe jaar gewenst, dat alles vanuit een op dit moment prachtig Durgerdam.

• 19 December 2006 - 16:47

Hans En Lia:

Jullie ook heel fijne feestdagen en een goed en gezond 2007 gewenst. En uitaard een goed verloop van jullie verdere reis. We zijn benieuwd naar jullie verdere avonturen.
    Groeten

• 19 December 2006 - 19:00

Menno Ruth En Yoran:

Oh wat een spannende (duik)avonturen. na de foto van de imposante kerstboom zijn we heel benieuwd naar jullie kerstdiner...
    We zullen aan jullie denken tijdens kerst en oud&nieuw, en een glaasje champagne drinken op jullie en op de behouden oversteek.

• 20 December 2006 - 13:49

Roediegoo:

lieve rebellen,onze maat kerstboom is ietwat groter van omvang maar onze (kerst)gedachten zullen zeker de komende overtseek bij jullie zijn. ik weet inmiddels hoe de sfeer daar aan boord is.! geniet van de oversteek en speciaal de dagen met kerst en oud/nieuw daar op die grote plas!!

• 20 December 2006 - 22:09

Lidy En Fam:

Hoi Ivo en Fenneke,
    Jullie ook fijne kerstdagen op zee en een heel gezond en voorspoedig reisjaar. De foto van jullie boom heb ik uitgeprint voor Luz, ben benieuwd wat ze er van vindt. Tot mails,

Lidy (en Michel, Luz en Flor)

• 20 December 2006 - 23:01

Petra:

Dag Lieverds,
    Wat een onroerend kerstverhaal! En Ruben en ik hebben erg gelachen om de kerstboom. We zijn wel erg jaloers dat jullie lekker in je blootje kerstfeest kunnen vieren. Wij dachten niet dat wij zo zouden kunnen verschijnen op de kerstviering morgen op zijn school.
    (Vanmorgen trouwens nog wel een hele leuke koffie-ochtend gehad met Marokkaanse moeders).
    En Ruben heeft met grote passen door de kamer lopen meten hoe groot die vissen (grienden)toch wel niet waren. En alles waar 'vulkanisch' in voor komt doet het bij hem ook erg goed. Fenneke we hebben je weer gemist tijdens ons UITje.
    Ik wens jullie ook hele voorspoedige overtocht naar het nieuwe jaar. En blijf ons voeden met jullie avonturen.
    groetjes, Petra en Ruben

• 22 December 2006 - 18:41

Carla:

Ivo en Fenneke,
    Dat wordt een kerst met een verre horizon op het water!
    Ik wens jullie een heel goede oversteek naar 2007.
    Hartelijke groeten en tot in het nieuwe jaar.

• 24 December 2006 - 10:43

Loek Homan:

Een goede overtocht gewenst met goed weer! Fijne feestdagen en een goede jaarwisseling, waar dat ook zal zijn! We denken aan jullie.
    Patricia en Loek

• 24 December 2006 - 13:17

Horizon:

Fijn te lezen dat het jullie goed gaat. Wij zijn na Tanger naar de Algerijnse grens gezeild en daarna terug naar Melila. Van daaruit naar de Costa´s en we wachten nu voor de oversteek naar Formentera. Momenteel slecht weer hier nabij Alicante, storm, regen en zelfs sneeuw in de bergen ahter ons. Witte Kerst!
    Groewtjes van Jacqueline en Roel en tot kijk, Inshalla!!

• 30 December 2006 - 13:50

Aad:

Fenneke en Ivo,

De beste wensen voor jullie en ik hoop dat de oversteek goed gaat.

Groetjes, Aad

• 30 December 2006 - 22:00

Ingrid & Aonne:

Eindelijk jullie site gevonden. Ziet er gelikt uit. Ben stik jaloers. In augustus roer verloren bij Hindeloopen. Halen nu de gemiste mijlen in. Hebben met kerst heerlijk gezeild op het IJsselmeer. Jullie hebben ongetwijfeld betere weersomstandigheden. Het waait hier nu 9 Bft. met kans op 10!
    Hartelijke groet en denk er om: Vat geen kou boy!!

• 01 Januari 2007 - 02:06

Pino Salm:

Jullie ook een goed 2007 en veel plezier. Ik heb net 3 dagen met Herman en Rian gezeild van terschelling naar Amsterdam. Een fantastische ervaring. Veel wind en behoorlijk koud.
    Pino Salm

• 02 Januari 2007 - 19:31

Micha & José:

Gelukkig nieuwjaar!! Heel veel zeil en reisplezier in 2007 (en daarna...). Succes met het vervolg van de overtocht.

Groetjes, Micha en José